معرفی تجهیزات کامپیوتری

معرفی و بررسی تجهیزات کامپیوتری و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

معرفی و بررسی تجهیزات کامپیوتری و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر

در این بلاگ به معرفی لوازم جانبی و تجهیزات کامپیوتری و موبایل ها میپردازیم. از محصولاتی که استفاده کردم ویدیو و عکس میزارم و تجربه استفاده از این محصولات رو با شما به اشتراک میزارم.

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

انواع اسپیکر هارمن کاردن

انواع اسپیکر هارمن کاردن

به طور کلی اسپیکر هارمن کاردن دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به نوع کارایی و ابعاد در دسته ها گوناگون تقسیم بندی می شوند. در این مقاله به معرفی و بررسی انواع اسپیکر هارمن کاردن می پردازیم و ویژگی های کلیدی هم کدام از مدل ها را بیان می کنیم. محتوای این مقاله به شما در خرید اسپیکر مورد نظرتان از برند پرطرفدار Harman/Kardon کمک شایانی خواهد کرد.

همانطور که اشاره کردیم اسپیکر ها با توجه به کارایی و ابعاد تقسیم بندی های مختلفی خواهند داشت. بیشتر اسپیکر های برند هارمن کاردن در دسته اسپیکرهای رومیزی خانگی قرار می گیرند. در ادامه به معرفی و بررسی مدل های پرطرفدار از این برند آمریکایی هارمن کاردن می پردازیم.

گارانتی نقره ای شبکه البرز

گارانتی نقره ای شبکه البرز

شبکه البرز طرح گارانتی نقره ای شبکه البرز را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. این طرح علاوه بر شرایط کلی گارانتی شبکه البرز، تسهیلات مازادی به مصرف کننده ارائه می دهد. گارانتی ها و خدمات پس از فروش معمولا محدودیت هایی در ارائه خدمات دارندو تمامی خسارات و آسیب های احتمالی را پوشش نمی دهند. اگر کاربر به صورت غیر عمد به دستگاه آسیبی برساند، از تسهیلات گارانتی نمی تواند استفاده کند، و ملزم خواهد بود دستگاه جدیدی تهیه کند.

شرکت شبکه البرز جهت رفع این شکل خدمات گارانتی نقره ای را معرفی کرده است. شبکه البرز از سال ۱۳۸۰ خدمات پس از فروش مانند سرویس و تعویض کالا ارائه می دهد.

ضوابط گارانتی پانا

  • جهت بهره مندی از خدمات گارانتی پانا داشتن ضمانتامه ای که دارای تاریخ و مدت اعتبار و مشخصات کامل شماره سریال باشد الزامی است.
  • برای استفاده از گارانتی پانا ابتدا شرکت باید تمامی دستگاه را بررسی کند، همچنین کارت ضمانت و شماره سریال نباید مخدوش باشند و باید با شماره سریال دستگاه مطابقت داشته باشد.
  • هزینه های رفت و برگشت دستگاه جهت استفاده از گارانتی به عهده خریدار است.
  • خدمات نرم افزاری مانند بروز رسانی، نصب و راه اندازی شامل گرانتی نمی شود.
  • در مورد دستگاه هایی که هر گونه ارتقا و نصب نرم افزار از طریق سازنده اصلی صورت می پذیرد، قبل از نصب یا هر عملیات دیگر باید با شرکت هماهنگی صورت پذیرد، در غیر اینصورت شرکت مسئولیتی نمی پذیرد.
  • ضمانت دستگاه شامل عیوب ناشی از ساخت است و شامل ایراداتی ناشی از ضربه، آتش، نفوذ مایعات، شکستگی، نوسانات برق، استفاده نادرست و… نمی شود.
  • اگر امکان تعمیر دستگاه تا مدت پایان گارانتی پانا نباشد دستگاه معیوب با دستگاه مشابه تعویض می شود و در صورت نیاز مابه تفاوت آن محاسبه خواهد شد.
  • در صورتیکه جهت تعمیر دستگاه نیاز به قطعات وارداتی باشد که موجود نیست، با توجه به محدودیت های واردات ممکن است زمان تحویل یا تعویض کالا افزایش یابد.
  • زمانی که خریدار محصول را با کارت ضمانت تحویل گرفته است به این معناست که شرایط آن را پذیرفته است و کالا را به صورت سالم و با برچسب گارانتی تحویل گرفته است.

تفاوت رم DDR5

تفاوت رم DDR5 و DDR4

رم DDR5 در مقایسه با نسل قبلی خود تفاوت ها و بهبود هایی داشته. در این بخش از مقاله قصد داریم تا تفاوت های نسل جدید حافظه های موقت را نسبت به نسل چهارم آن ها بررسی کنیم.

تفاوت های ظاهری رم DDR5

تفاوت هایی در شکل و ظاهر ماژول های رم نسل چهارم و پنجم دیده می شود که مهم ترین و مشهود ترین آن ها شیار (Key Notch) بین پین ها است که نسبت به رم DDR4 کمی راست تر قرار دارد. در رم های نسل چهارم این شیار دقیقا وسط قرار دارد. در هنگام نصب ماژول در اسلات مادربورد دقت داشته باشید که به پین های رم آسیب وارد نشود.

تعداد پین های رم DDR5 نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته و همان ۲۸۸ پین را روی ماژول رم مشاهده می کنیم. تفاوت دیگری که رم های نسل پنجم دارند وجود سیستم مدیریت نیرو است (در ادامه به معرفی و بررسی سیستم مدیریت نیرو میپردازیم). روی بدنه ماژول رم DDR5 یک IC و به همراه تعدادی خازن دیده می شود که وظیفه مدیریت نیرو و ولتاژ را بر عهده دارند.

شرایط گارانتی ام آی تی

شرایط گارانتی ام آی تی

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید کالا های دیجیتال باید به آن توجه کنیم گارانتی معتبر و پاسخگو برای مشکلات احتمالی کالا یا قطعات و سخت افزار است. تفاوت گارانتی ها در شرایط پاسخگویی آن ها و موارد شامل گارانتی است. در زیر موارد گارانتی M.I.T را ذکر می کنیم تا در صورت وجود هر مشکل بتوانید از شرایط گارانتی ام آی تی بهرمند شوید.

از شرایط گارانتی ام آی تی برای بازگشت، تعمیر و تعویض کالا می توان به داشتن لیبل و هولوگرام و مخدوش نشدن آن اشاره کرد. شماره سریال دستگاه باید سالم و خوانا باشد تا در هنگام مراجعه به گارانتی مشکلی در ارائه خدمات نداشته باشید. همچنین اگر نشانه های ضربه و تغییرات فیزیکی بر روی کالا وجود داشته باشد گارانتی از ارائه خدمات به شما خودداری می کند. توجه کنید در هنگام ارسال کالا برای گارانتی باید کارت گارانتی MIT آن را نیز همراه با کالا ارسال نمایید.